انتخاب لوکاشنکو به عنوان یک مقام فاسد در سال 2021



پیش نویس گزارش جرایم سازمان یافته و فساد (OCCRP) الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را مرد سال 2021 در زمینه جرایم سازمان یافته و فساد معرفی کرد. نتیجه گیری پیدا کردم

به گزارش تارنمای خبری OCCRP، هیئتی متشکل از شش روزنامه نگار و محققی که در حال مطالعه و پوشش فساد هستند، با وجود داشتن رکورد 1167 نامزد، مشکلی برای انتخاب «دیکتاتوری پس از شوروی» نداشتند و این اولین بار است که این جایزه را دریافت می کنند. جایزه مرد سال برای بیش از یک دهه؛ تصمیم به اتفاق آرا گرفته شد.

درو سالیوان، یکی از بنیانگذاران و قاضی این سازمان، می گوید: «سال گذشته یک سال شاخص برای فساد بود، اما لوکاشنکو از میان جمعیت متمایز بود.

لوئیس شلی، قاضی دیگر گفت: «رهبر بلاروس از شبکه های جنایتکار و فاسد دولت بلاروس برای تسهیل مهاجرت دسته جمعی استفاده کرده است که منجر به «ناامیدی، خشونت و ظلم بی پایان» شده است.

سالیوان افزود: همچنین اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، قطعا شایسته دریافت این جایزه است. غنا هم از «فساد» و هم از «نارسایی» شوکه شده بود. غنا مردمش را رها کرده و آنها را با «فقر» و «مرگ» تنها گذاشته است تا در میان مقامات «فاسد» سابق در «باتلاق اخلاقی» به نام امارات متحده عربی زندگی کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سباستین کورتس، صدراعظم سابق اتریش، از بدترین افراد در سال 2021 هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید