اینتل کارت گرافیک Enthusiast را در سال 2023 برای رقابت با Nvidia و AMD عرضه خواهد کرد.


اینتل مدت هاست که به عنوان یکی از بزرگترین توسعه دهندگان و تولیدکنندگان تراشه در جهان شناخته می شود. با این حال، تیم آبی هرگز جایی در بازار کارت گرافیک نداشته است. انویدیا و AMD صاحبان بلامنازع بازار کارت گرافیک هستند و تاکنون با عملکرد درخشان خود به هیچ شرکت ثالثی اجازه نزدیک شدن به آنها را نداده اند. با این حال به نظر می رسد اینتل در تلاش است تا این دوقطبی را بشکند و کارت های گرافیک پرچمدار خود را عرضه کند.

اکنون جزئیاتی از جاه طلبی های اینتل فاش شده است که نشان می دهد این شرکت قصد دارد کارت گرافیک بازی Enthusiast را در سال 2023 عرضه کند. کارت دلخراش اینتل DG3 یا تراشه Battlemage با اسم رمز “الستی” است. مشخص شده است که تراشه گرافیکی در دسته کارت های گرافیک حرفه ای و پرچمدار قرار می گیرد و اینتل در برابر کارت های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 40 و AMD Radeon RX 7000 برنده خواهد بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اینتل چند ماه دیگر تا عرضه پردازنده‌های گرافیکی DG2 ARC Alchemist برای رقابت با کارت‌های گرافیک پیشرفته، از جمله Radeon RX 6000 و GeForce RTX 30 فاصله دارد. مشخص نیست که اینتل در بازار گرافیک پرچمدار چه جایگاهی خواهد داشت و چه قدرتی خواهد داشت. خواهد آورد.تراشه های گرافیکی.

با این حال، شایعاتی وجود دارد که سری ARC Alchemist A با یا کمی بهتر از GeForce RTX 3070 Ti Radeon RX 6800/6700 XT کار می کند و واضح است که کارت گرافیک اینتل مطمئنا بهترین در بازار نخواهد بود. اما این می تواند نقطه عطفی برای اینتل پس از دهه ها خروج از بازار گرافیک باشد.

جالب است بدانید که کارت گرافیک Intel DG2 ARC Alchemist اولین درایورهای مخصوص بازی را ارائه می دهد و ممکن است تجربه گیمینگ گسترده ای داشته باشد. در کل به نظر می رسد که اینتل به کارت های گرافیک سری ARC کاملا اعتماد دارد و احتمالا تا سال 2023 شاهد قدرتمندترین تراشه های گرافیکی این خانواده باشیم.

مقاله مرتبط:

در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهد که اینتل در حال بررسی رویکرد «معماری موازی با پردازنده گرافیکی یا چند تراشه» برای استفاده در تراشه گرافیکی نسل بعدی خود به نام DG3 است. با این حال، لازم به ذکر است که AMD احتمالا معماری گرافیکی چند تراشه ای را با سری RDNA 3 ارائه می دهد و اینتل ممکن است دومین سازنده تراشه های گرافیکی باشد که این مسیر را طی می کند.

این رویکرد راه را برای تراشه های گرافیکی یکپارچه هموار می کند. این به این دلیل است که پردازنده‌های Meteor Lake از طراحی چند تراشه‌ای با آدرس‌های IP جداگانه CPU / GPU / SOC استفاده می‌کنند. پردازنده‌های Meteor Lake با تراشه‌های گرافیکی یکپارچه ARC به عنوان یک چالش بزرگ برای AMD در بازار تراشه‌های موبایل (بهینه‌سازی شده برای محصولات قابل حمل) در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، فراموش نکنید که ماه آینده AMD همچنین APU سری Raizen را با هسته های گرافیکی RDNA 2 طراحی مجدد خواهد کرد که عملکرد را بهبود می بخشد. بنابراین، اینتل حداقل تا سال 2023 نمی تواند تهدیدی برای تیم قرمز باشد.

برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که اینتل حتی AMD را رقیب خود نمی‌داند و در واقع توجه خود را به رقابت با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA Ada Lovelace معطوف کرده است. انتظار می رود انویدیا تا پایان سال 2022 نسل بعدی کارت های گرافیک را معرفی کند. بنابراین، عرضه DG3 در اواسط سال 2023 به این معنی است که انویدیا کارت های گرافیک جدید خود را حداقل 6 ماه زودتر عرضه می کند و می تواند سهم بیشتری از بازار را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید