دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی: تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین الملل ذکر شده است.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد ابوالگیت دبیرکل اتحادیه عرب تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در جولان اشغالی سوریه به منظور افزایش دو برابری جمعیت صهیونیست ها در سال های آینده را محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، ابوالغیط تاکید کرد که طرح های رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی است که بلندی های جولان را بخشی از خاک سوریه اعلام می کند که در سال 1967 اشغال شده است.

وی تاکید کرد که به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر توسط یک کشور یا کشور دیگر این واقعیت را تغییر نمی دهد که این اشغال توسط جامعه بین المللی رد شده و توسط قوانین بین المللی تایید نشده است.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: صرف نظر از وضعیت کنونی سوریه و وضعیت آن در اتحادیه عرب، تمامیت منطقه‌ای و تمامیت ارضی سوریه بر اساس قوانین بین‌المللی تثبیت شده است و موضوع مذاکره و مذاکره نیست. شک.”

از سوی دیگر، یک منبع رسمی در دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی گفت: قصد کابینه اسرائیل برای ساخت بیش از 7000 واحد مسکونی در جولان اشغالی سوریه رویکرد و دستور کار این رژیم را نشان می دهد که به دنبال یک شهرک سازی مسالمت آمیز است. در مرز 1967، می خواهد شهرک های خود را هم در کرانه باختری اشغالی و هم در بلندی های جولان گسترش دهد.

این منبع می افزاید: زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی در کابینه اسرائیل مانعی واقعی برای صلح در منطقه ببیند.

کابینه وزیران رژیم صهیونیستی طرح 317 میلیون دلاری را برای دو برابر کردن جمعیت بلندی‌های جولان اشغالی و توسعه شهرک‌سازی در آن تصویب کرد.

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید