دادگاه نظامی میانمار حکم صادره علیه سوچی را به حالت تعلیق درآورد



به گزارش رویترز، سوچی قرار بود روز دوشنبه به اتهامات متعددی محاکمه شود. مورد اول شامل ادعای در اختیار داشتن یک دستگاه بی سیم بدون مجوز است. پرونده دوم شامل اتهامات متعددی علیه وی است که در صورت محکومیت به 100 سال زندان می رسد.
سوچی اتهامات علیه خود را رد می کند. او می گوید که اتهامات علیه او بی اساس است و برای پایان دادن به درخواست دائمی او برای کنترل قدرت توسط ارتش میانمار طراحی شده است.
به گزارش رویترز، او در 7 دسامبر سال جاری به دو اتهام تحریک و نقض محدودیت های عروق کرونر مجرم شناخته شد و به دو سال زندان محکوم شد. محل زندانی شدن سوچی مشخص نیست.
سی ان ان به نقل از سخنگوی ارتش میانمار گفت، دادگاهی در میانمار پیشتر نایپیداو سوچی، رهبر سابق این کشور را به دلیل مقابله با ارتش و نقض قوانین کووید-19 به چهار سال زندان محکوم کرده است.
ژائو مینگ تانگ، سخنگوی دولت نظامی میانمار به خبرنگاران گفت: «سوچی بر اساس ماده 505 قانون به دو سال زندان و بر اساس قانون بلایای طبیعی به دو سال دیگر محکوم شد که مجموعاً چهار سال است.
بدین ترتیب اولین احکام برنده جایزه نوبل در دادگاه اعلام شد. وین مینت، رئیس جمهور سابق میانمار نیز به اتهامات مشابه به چهار سال زندان محکوم شده است.
به گزارش ایرنا، رهبر 76 ساله پیشین میانمار سوچی پس از کودتای نظامی 1 فوریه (14 بهمن ماه سال گذشته) به همراه تعدادی از نزدیکانش در بازداشت به سر می برد. از آن زمان، دولت نظامی او را به اتهامات دیگری از جمله نقض اقدامات محرمانه رسمی، فساد و تقلب در انتخابات متهم کرده است. اگر سوچی مجرم شناخته شود ممکن است با چندین دهه زندان روبرو شود.
طرفداران سوچی می گویند این اتهامات بی اساس است و هدف آنها پایان دادن به فعالیت سیاسی اوست.
میانمار پس از کودتا به تنش کشیده شد. کودتایی که به یک دهه دموکراسی در این کشور پایان داد. در ماه های اخیر بیش از 1100 نفر در خشونت ها کشته شده اند.
نقشه راه مورد تایید الف سه. این شامل تعهد به گفتگو با همه طرف ها، دسترسی بشردوستانه و پایان دادن به خشونت بود.

تاریخ طولانی دیکتاتوری نظامی و نقض حقوق بشر در میانمار یکی از دشوارترین موضوعات مورد بحث در اتحادیه است. سه. این امر وحدت این سازمان و سیاست عدم مداخله آن را محک زد.
از زمان کودتا، میانمار با سرکوب مرگبار معترضان، فروپاشی اقتصادی و مهاجرت گسترده پناهجویان مواجه بوده است.
افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی را تضعیف کرده و در ماه های اخیر به یک فاجعه انسانی منجر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید