به افراد مضطرب این سه جمله را نگویید!


همه دوست دارند در چنین شرایطی کمک کننده باشند، اما گاهی اوقات چیزهایی که فکر می کنیم باعث کاهش اضطراب فرد می شود در واقع آن را بدتر می کند.

اضطراب معمولاً یک احساس اضطرابی است. خوب است خود را به جای یک فرد مضطرب قرار دهید و سعی کنید احساسات او را درک کنید و به او کمک کنید. اکثر افراد در چنین شرایطی احساس تنهایی می کنند. مفیدترین چیزهایی که در این شرایط می توان گفت جملات و کلمات آرامش بخش است که باعث می شود فرد مضطرب احساس کند که شما با او هستید. بنابراین مراقب باشید از این سه جمله برای افراد مضطرب خودداری کنید:

1) نگران نباشید! چیز بزرگی نیست

این ممکن است برای شما مشکل جدی نباشد، اما یک فرد مضطرب را نگران می کند. وقتی می گویید “نگران نباش”، مشکل پیش پا افتاده به نظر می رسد و فرد احساس می کند که او را دیوانه می پنداری زیرا مشکل باعث نگرانی او شده است.

* این افراد برای رفع اضطراب نیاز به صحبت دارند تا احساس بهتری داشته باشند. پس به آنها گوش دهید.

2) آرامش خود را حفظ کنید!

هیچکس دوست ندارد به او بگویند آرام باش! چه نگران باشد چه نباشد. گفتن این جمله فقط وضعیت را بدتر می کند و احساس حمایت ایجاد نمی کند. وقتی به کسی می گویید آرام باشد، در واقع به او می گویید به کار خود ادامه دهد و نمی خواهید چیزی در مورد احساسات او بدانید.

به جای اینکه به او بگویید چه کاری انجام دهد یا چه احساسی داشته باشد، احساسات او را بپذیرید و از او بپرسید که چه کاری برای کمک به شما انجام داده است.

به افراد مضطرب این سه جمله را نگویید!

3) همه چیز خوب است

این عبارت می تواند مکالمه شما را با یک فرد مضطرب قطع کند و باعث شود او احساس تنهایی کند. این جمله به فرد القا می کند که دیگران نمی توانند از او حمایت کنند و احساسات او را تحمل کنند. در نتیجه او احساس ناتوانی خواهد کرد.

برای کمک به یک فرد مضطرب، اجازه دهید در مورد مشکلات خود صحبت کند. نداشتن زمان کافی برای صحبت، اضطراب را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید