واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارت صمت و اقتصاد صحت ندارد



کمتر از 24 ساعت از انتشار خبر واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارت صمت و اقتصاد نگذشته بود که رئیس خصوصی سازی این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان خصوصی سازی، بر اساس نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس، حسین گوربن زاده از انتقال اختیارات و اعضای مجمع سرخابی ها برای حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اموال این دو باشگاه هم اکنون در اختیار دولت است و تا زمان واگذاری کنترل این باشگاه ها به بورس در مالکیت دولت باقی می ماند. اما بر اساس بند 1 ماده 18 قانون سیاست گذاری، هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار گیرد از جمله این دو باشگاه به وزارت اقتصاد منتقل می شود.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: قاعدتاً وزیر اقتصاد سالانه مسئولیت و اختیار مدیریت و برگزاری جلسات این شرکت های فهرست واگذاری را به وزرای مربوطه واگذار می کند. در مورد استقلال و پرسپولیس، وزیر اقتصاد به وزیر ورزش اختیار می دهد و در همان نامه سالانه سه نفر از اعضای مجمع دو باشگاه، وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش نام می برند.

وی افزود: یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه بحث مالکیت انحصاری است و به چالش کشیده شده است. به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای تایید کرده است که دو شرکت طی دو ماه آینده در بورس عرضه می‌شوند و احتمال می‌رود جلسه مشترک (سه وزیر) برای هر دو باشگاه امروز تغییر کند تا دو باشگاه شوند. ملاقات.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود یکی از دلایل واگذاری بدهی مالیاتی دو باشگاه بوده است، گفت: موضوع تفویض مالکیت ربطی به بدهی مالیاتی این دو باشگاه ندارد. باشگاه ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید