رئیس جمهور لبنان: برخی به دنبال سرنگونی دولت هستند



رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه عده ای پشت بسته شدن این کشور هستند، تاکید کرد که این تعطیلی برنامه ریزی شده که منجر به فروپاشی نظام می شود، باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، میشل عون رئیس جمهور لبنان دوشنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی آتی با اشاره به اینکه برخی افراد پشت تعطیلی این کشور هستند، گفت: انتخابات پارلمانی آینده باید بر اساس همه پرسی باشد. باید در این مورد موضع روشنی اتخاذ کرد، زیرا این موضوع وحدت کشور را به خطر می اندازد.

عون بر ضرورت گفت‌وگوی ملی در لبنان تاکید کرد و گفت که لبنان باید منبع گفتگوی بین فرهنگی باقی بماند و محل درگیری نباشد.

به گزارش این نشریه، وی افزود: درست است که حفاظت از میهن نیازمند همکاری ارتش، مردم و مقاومت است، اما مسئولیت اصلی بر عهده دولت است. دولت فقط استراتژی دفاعی را تعیین می کند و قبل از رسیدن به این نقطه باید از تعطیلی و اخلال عمدی که منجر به انحلال دولت می شود، جلوگیری کرد.

رئیس جمهور لبنان گفته است که دولت باید کار کند و مجلس نمایندگان باید دولت را زیر نظر داشته باشد و در صورت لزوم پاسخگو باشد، نقشی در تعطیلی نداشته باشد و برخی از مقامات همچنان به فلج کردن و بستن نهادها ادامه می دهند.

وی گفت: «دولت باید امروز و نه فردا برای حل مشکلات تشکیل جلسه دهد، زیرا فلج کردن نهادها در لبنان به یک رویکرد تبدیل شده است و خطرناک ترین چیز این است که قوه قضاییه دیگر پاسخگو نیست».

به گفته وی، مانعی در مجلس منجر به فروپاشی دولت می شود و دو سال و دو ماه پیش لازم بود برای نجات وضعیت مالی کشور، قانون «کنترل سرمایه» (کنترل بر ثروت) ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید