به بهترین اهداکنندگان سنجش زیستی جوایزی اهدا شد



همزمان با دومین روز از نمایشگاه جهاد دانشگاهی، مراسم تجلیل و تجلیل از اهداکنندگان نمونه بیولوژیک به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با حضور سرپرست این دانشگاه برگزار شد. جهاد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از نمایشگاه فرصت ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی چهار خیر برجسته که نمونه های بیولوژیکی در گیاهان، سلول های انسانی، مواد ژنتیکی و مولکولی، میکروارگانیسم ها را به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اهدا کردند.

این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر مجید تولیت ابوالحسنی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی ایران، سردار علی مهدی پور معاون بهداشتی سازمان حفاظت غیرعامل و جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی، دکتر سید محمد حسین مدرسی، استاد ژنتیک انسانی، دانشکده ژنتیک پزشکی، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جهت حمایت و اهدای نمونه های ارزشمند باکتریایی به مجموعه بانک میکروارگانیسم ها و ناقلین و میزبانی بانک مولکولی مرکز ملی منابع ژنتیکی و بیولوژیکی؛ دکتر محمدعلی ملبوبی، معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشور برای حمایت و انتقال نمونه‌های ارزشمند مجموعه ناقل‌ها به بانک مولکولی میزبان مرکز ملی منابع ژنتیک و بیولوژیکی ایران؛ دکتر سید نصرالله طباطبای عضو هیئت علمی فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت حمایت و انتقال نمونه های رده سلولی ارزشمند از بانک سلول های انسانی و حیوانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و بیولوژیکی ایران; دکتر کدیر رجب زاده (رئیس) و دکتر ابوالفضل پهلوانلو (معاونت پژوهشی) پژوهشکده صنایع غذایی مشهد به دلیل حمایت و اهدای نمونه های ارزشمند مجموعه زرشک به بانک گیاهی مرکز ملی تحقیقات ژنتیکی و ژنتیکی تقدیر شدند. منابع بیولوژیکی ایران

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: حل مشکلات کشور توسعه علم و فناوری ماست و تمام تلاش همه محققان و جهادگران حاضر در اینجا این بوده است که ثابت کنیم باید ارائه کنیم. آنها به جامعه بنابراین سیاستمداران باید از فرصت های موجود برنامه ریزی و استفاده کنند.

دکتر طیبی افزود: یکی از مجموعه هایی که در آینده به توسعه سریع علم کمک می کند، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و بانک های این مرکز است. فعالیت های این مرکز کار ملی و دولتی است اما متاسفانه آنطور که باید از این مرکز حمایت نمی شود و شاید نیاز به تامین بودجه و زیرساخت های لازم باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی از اساتید و پژوهشگرانی که با اهدای نمونه های بیولوژیکی از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حمایت کردند، تشکر کرد.

دکتر محمدعلی ملبوبی، معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی و از اهداکنندگان برجسته نمونه‌های بیولوژیکی در این مراسم گفت: اگرچه فعالیت این مرکز مخالفانی داشت، اما جهاد دانشگاهی توانست این مرکز را ایجاد و مدیریت کند.

دکتر ملبوبی افزود: منابع ژنتیکی سرمایه بیوتکنولوژی است و باید بانک اطلاعاتی به این کار اضافه شود.

سردار علی مهدی پور معاون بهداشتی سازمان حفاظت غیرعامل کشور نیز به نقش مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اشاره کرد و گفت: این بانک زیستی می تواند تاثیر خوبی در کشور و همچنین حفاظت غیرعامل داشته باشد. سازمان. ما از این مرکز اطلاع داریم. ما به دنبال طرح جامعی هستیم که در صورت مواجه شدن با یک کشور با مشکل (با استفاده از ظرفیت موجود) بتوانیم به آن پاسخ دهیم.

سردار مهدی پور گفت: زیرساخت هایی مانند مرکز ملی ذخایر ژنتیکی زیرساخت های اساسی هستند که اگر به درستی از آنها حمایت نکنیم کشور را آسیب پذیر می کند. از این رو ما از فعالیت های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران حمایت مادی و معنوی می کنیم و برای تقویت زیرساخت های این مرکز تلاش می کنیم و این حمایت را وظیفه خود می دانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید