نشانه هایی که به شما می گوید رابطه را پایان دهید


شکستن یک رابطه عاشقانه بسیار دشوار است و محققان می گویند که پایان دادن به چنین رابطه ای را می توان با غلبه بر اعتیاد یا سوگواری برای مرگ یکی از عزیزان تشبیه کرد، اما دانستن زمان پایان دادن به یک رابطه مشکل دیگر است. مهم نیست چند سال یا چند ماه با کسی بوده اید، همیشه سخت است که بگویید چه زمانی رابطه خود را با شریک عاطفی خود پایان دهید. و اگر پشیمان شدی؟ و اگر او واکنش وحشتناکی داشته باشد؟ و چگونه می توان نیاز به یک استراحت کوتاه را از نیاز به جدایی تشخیص داد؟

پایان دادن به یک رابطه عاطفی زمانی دشوارتر می شود که افراد دیگری مانند فرزندان یا دوستان مشترک نیز درگیر شوند. اما اگر به طور فزاینده‌ای احساس خستگی و درماندگی می‌کنید، یا ممکن است متوجه شده باشید که به اندازه خود با شریک عاطفی خود سازگار نیستید، ممکن است جدایی تصمیم درستی برای هر دوی شما باشد. به گفته متخصصان و روانشناسان روابط عاطفی، این 8 نکته نشانه هایی است که زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده است.

1. همه مکالمات منفی هستند

جیمز پرایس، کارشناس مسائل عاشقانه، می‌گوید که اگر نمی‌توانید بدون مشاجره در مورد چیزی با شریک زندگی خود صحبت کنید، این نشانه بزرگی است که باید از رابطه خارج شوید.

وی گفت: عصبانیت و منفی نگری از علائم مشکلاتی است که عمیقاً در شما و حالات عاطفی شما ریشه دوانده است و این می تواند به این معنی باشد که شرایط به مرور زمان بسیار مضر می شود. “شما ممکن است بخواهید قبل از رسیدن به این هدف، رابطه را برای خود و طرف مقابل پایان دهید.”

2. آزار جسمی، جنسی، کلامی یا عاطفی را تجربه می کنید

مادلین میسون رنتری، روانشناس و مربی عاطفی، می گوید: «اگر در رابطه خود احساس سوء استفاده یا آزار و اذیت می کنید، این یک علامت هشدار آشکار است که باید رابطه را پایان دهید.

او توضیح می‌دهد: «من در مورد یک حادثه یک بار صحبت نمی‌کنم، زمانی که شما یک بار به طور تصادفی فردی را مورد آزار و اذیت کلامی قرار دادید، زمانی که عصبی بودید (البته چنین مواردی نیز باید بررسی شود)، بلکه در مورد رفتارهایی صحبت می‌کنم که بیشتر اتفاق می‌افتد، به ویژه در “این رفتار بازتابی از شخصیت و بی کفایتی است. احساسات و خواسته های خود را کنترل کنید. اگر در مقابل اقوام و دوستان خود می بینید که رفتار بد شریک زندگی خود را توجیه می کنید، این نشانه دیگری است که رابطه شما به مرحله مسموم رسیده است. او افزود: “من فکر می کنم این نشانه روشنی است که شما باید رابطه را پایان دهید.”

3. شما در وهله اول دیگر برای او نیستید

آقای پرس می گوید که زوج ها باید وقت خود را با یکدیگر بگذرانند، نه اینکه به روابط به عنوان یک وظیفه نگاه کنند. او می‌گوید: «اگر شریک زندگی شما ترجیح می‌دهد با دوستانش برای نوشیدنی بیرون برود یا کار دیگری انجام دهد تا شما را ملاقات کند و با شما وقت بگذراند، باید دلیل آن را بپرسید. اگر همه چیز شکست خورد، از دیگران ایده بگیرید. “زندگی خیلی کوتاه است.”

4. احساس می کنید که مدام در لبه پرتگاه حرکت می کنید

در حالی که ممکن است در یک رابطه لحظات خوبی را سپری کنید، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که نمی توانید خودتان باشید. خانم رنتری می گوید: «اگر دائماً رفتار شریک زندگی خود را برای کاهش خطر تحریک، عصبی بودن یا ظلم کنترل می کنید، این نشانه واضحی است که رابطه رو به پایان است. “شما باید بدانید که چیزی اساساً در رابطه شما اشتباه است.” حتی می تواند کاری کند که برای خوشحال کردن شریک زندگی خود از انجام کارهایی که دوست دارید دست بکشید. او افزود: “شما نمی دانید که تحت تاثیر نوسانات و غیرقابل پیش بینی بودن آن هستید.”

5. دیگر سرگرم کننده و سرگرم کننده نیست

آقای پرس می گوید روابط گاهی اوقات می تواند عادی و پیش پا افتاده باشد، اما باید سرگرم کننده و سرگرم کننده نیز باشد. حداقل اگر بخواهیم دوام بیاورند، مجبورند. روابط باید به افراد احساس راحتی و تحسین بدهد. باید از گذراندن وقت با همسرتان لذت ببرید. “اگر به عادت خود ادامه دهید، باید یا احساسات جدیدی را وارد رابطه کنید یا قبل از اینکه از یکدیگر متنفر باشید به آنها پایان دهید.”

6. روش زندگی و ارزش های ناسازگاری دارید

خانم رانتری می‌گوید برخی از زوج‌ها در کشتی می‌مانند اما رابطه بسیار خوبی با هم دارند. با این حال، برای دیگران، این تفاوت ها ممکن است خیلی زیاد باشد، و در این صورت باید از خود بپرسید که آیا واقعاً می خواهید چنین چیزهای بزرگی را قربانی کنید؟

«نمونه‌هایی از این تفاوت بزرگ، باورهای متضاد در مورد کودکانی است که می‌خواهند در نزدیکی یا دور از اعضای خانواده زندگی کنند، و سبک زندگی «بی‌ریشه»، به این معنی که به جای فراهم کردن یک خانه باثبات و یک محیط امن، هر چهار نفر سالی یک بار نقل مکان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید