واقعیت: تصمیم گیری برای انتقال آب باید توسط کارشناس انجام شود



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص انتقال آب باید بر اساس نظر کارشناسان و کار علمی باشد چرا که نگاه منطقه ای همواره سمی مهلک تلقی می شود.

به گزارش ایسنا، احمد روستین در جلسه علنی امروز مجلس در نطق شفاهی گفت: مجلس تصمیم خوبی در خصوص کمک به استان های کم برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان برای انتقال آب از دریای عمان به این استان اتخاذ کرده است. ” اما برخی از نمایندگان مسائلی را مطرح کردند که باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی بارها فرموده اند که ناامید کردن مردم آگاهانه و ناآگاهانه نقشه دشمن و بسیار خطرناک است. نظام مقدس جمهوری اسلامی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون خدمات ارزنده ای به ویژه در حوزه بهداشت عمومی و آب شرب ارائه کرده است که هر یک اقدامی بزرگ و شایسته تقدیر است. امروزه روستاهای دورافتاده نیز دارای شبکه آب شرب هستند به استثنای تعدادی از مناطق کم برخوردار که باید در لایحه قانون مورد توجه دقیق قرار گرفته و به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیان نکاتی که به صلاح نظام و انقلاب نیست و پیام دادن به مردم به هر بهانه ای مبنی بر اینکه مسئولان کاری انجام نمی دهند و از شما غفلت می کنند، اجر و پاداش نیست. یک امنیت ملی همه می دانند که تا سال 2050 بزرگترین تنش آبی ایجاد خواهد شد و مشکلات آب در جهان به مشکل اصلی تبدیل خواهد شد. تنها 3 درصد از آب روی زمین را می توان نوشید، بنابراین انتقال آب دردی را دوا نمی کند و مشکلی را حل نمی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال های اخیر به برکت پدافند غیرعامل و امنیت کشور، فلات مرکزی صنعت به ویژه صنعت آب را توسعه داده و جمعیت در فلات مرکزی مستقر شده اند، اما متاسفانه سواحل وسیعی دارد. رها شده بود.. امروز باید هزینه های اضافی را بر سیستم انتقال آب از ساحل به فلات مرکزی تحمیل کنیم. در سال گذشته اقداماتی برای رفع مشکلات آب فلات مرکزی انجام شد و رئیس جمهور، وزیر نیرو و دیگر مسئولان تاکید کردند که بخشی از خسارات وارده به کشاورزان این مناطق جبران شده است که حکایت از اقدامات و لحظات امیدوارکننده دارد.

راستین افزود: چرا ما همچنان بر خلاف واقعیت حرف می زنیم و می گوییم مثلاً برای احیای رودخانه ردیف اعتباری در بودجه وجود ندارد؟ این درست نیست، زیرا حداقل سه ردیف بودجه برای این کار وجود دارد. متأسفانه ارسال پیام های منظم به مردم برای حضور در خیابان ها تا بتوانیم از آنها به عنوان اهرمی برای فشار بر نظام و اتخاذ تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی استفاده کنیم، ظلم به نظام و مصلحت ملی است.

وی با بیان اینکه همه تصمیمات مجلس باید انقلابی و ملی باشد، ادامه داد: چرا که نگاه منطقه ای سمی مهلک محسوب می شود. اگر انتقال آب برای سیستان و بلوچستان ضروری است که آن هم ضروری است، نمی توانیم در دفاع از سایر انتقالات آب، علیه این موضوع صحبت کنیم. اگر مردم مظلوم و مظلوم سیستان و بلوچستان حق برخورداری از آب در کنار دریا را دارند، ما حق نداریم به بهانه دیگری برای انتقال آب چانه زنی کنیم، زیرا به معنای لابی، فشار بر نظام و وزارتخانه است. انرژی.

روستین در پایان گفت: از رئیس مجلس می خواهم اگر امروز فردی دروغ گفته و به مردم دروغ گفته، باید پاسخ دهد. اگر عنوان شده که ردیفی در بودجه در این زمینه وجود ندارد، باید این موضوع مورد تردید قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید