محدودیت جدید چین برای عرضه سهام خارجی



چین محدودیت‌های جدیدی را برای عرضه اولیه سهام محدود اعمال می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، چین محدودیت‌های جدیدی را بدون محدودیت برای سرمایه‌گذاری خارجی در فهرست‌های خارجی برای شرکت‌ها اعمال خواهد کرد که می‌تواند مسیری را که صنعت فناوری این کشور از مدت‌ها پیش برای جذب سرمایه‌های خارجی استفاده می‌کرده، مسدود کند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین می گوید شرکت های چینی در صنایع ممنوعه خارجی به استثناهایی برای استقرار در خارج از کشور نیاز دارند.

سرمایه گذاران خارجی چنین شرکت هایی از مشارکت در مدیریت منع شده اند و طبق لیست به روز شده که از اول ژانویه اعمال می شود، کل مالکیت آنها به 30٪ و سرمایه گذار – حداکثر 10٪ محدود می شود.

این بررسی یکی از بزرگترین گام های پکن در تقویت کنترل بر فهرست های خارجی است.

در حالی که رگولاتورها از ممنوعیت عرضه اولیه سهام با واحدهای سهام متغیر (VIEs) اجتناب کرده‌اند، قوانین جدید این فرآیند را پیچیده و پیچیده می‌کند.

البته شرکت های چینی در حال دور زدن قوانین سرمایه گذاری خارجی در بخش های حساس از جمله صنعت اینترنت هستند. این ساختار به یک شرکت چینی اجازه می دهد تا سود خود را به یک شرکت فراساحلی با سهمی که بعداً متعلق به سرمایه گذاران خارجی است، منتقل کند.

بر اساس اعلام سازمان برنامه‌ریزی اقتصادی کشور، این الزامات برای فهرست‌های سهام جدید اعمال می‌شود و بر مالکیت خارجی شرکت‌هایی که قبلاً در خارج از کشور ثبت شده‌اند، تأثیری نخواهد داشت.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین از تمام شرکت های چینی که به دنبال عرضه عمومی و فروش سهام اضافی در خارج از کشور هستند، دعوت کرد تا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند. هر شرکتی که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی فهرست شود، از فعالیت منع خواهد شد. همه اینها بخشی از یک کمپین سالانه است که با هدف مهار رشد سرسام آور بخش اینترنت چین و آنچه که پکن آن را گسترش بی پروا سرمایه خصوصی می نامد، انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید