فروش خشکبار نسبت به سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایمنا، مصطفی احمدی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته محصولات خشکبار افزایش یافته است، افزود: از این رو خرید مردم کاهش یافته و طی 9 ماه گذشته فروش آجیل نسبت به سال گذشته به یک چهارم رسیده است. “

وی افزود: در همین راستا قیمت آجیل در شب یلدا کمی متعادل تر اعلام شد تا مردم بتوانند خرید کنند و بازار آجیل از رکود خارج شد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: بازار آجیل در رکود است و فروش آجیل یلدا نسبت به سال گذشته یک چهارم افزایش داشته است.

وی پیش از این گفته است: قیمت آجیل بدون باسل حداقل 180 هزار تومان و حداکثر 275 هزار تومان است، در ضمن قیمت آجیل با باسل حداقل 150 هزار تومان و حداکثر 250 هزار تومان است.

وی افزود: قیمت آجیل در بازار ممکن است کمتر از این مقدار باشد که مورد تایید اتحادیه نیست، چرا که برخی افراد مثلاً می توانند نخود را با آجیل مخلوط کرده و به دست مردم برسانند. این باعث کاهش قیمت آجیل می شود، اما آجیل شب یلدا است.» شامل نخود نمی شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل در بازار ممکن است بیشتر از مقدار اعلام شده باشد که شامل آجیل درخواستی می شود که مشتری در جایگاه مشخص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید