تمامی دانشکده های دانشگاه امیرکبیر درگیر پروژه های صنعتی هستند



معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در برنامه پژوهشی دانشگاه در نظر داریم تا با بسترسازی مناسب، تمامی دانشکده های دانشگاه را به نحو شایسته در پروژه های علمی و فنی مشارکت دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید رضا غفاریان در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه دانشگاه گامی بزرگ در جهت دانشگاه نسل سوم است تا بتوانیم به دانشگاهی محصول محور تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه در برنامه پژوهشی دانشگاه توجه ویژه ای به دانشکده ها داریم، افزود: در این برنامه دانشکده ها به عنوان محور توسعه فناوری در نظر گرفته شده اند و از آنها خواسته می شود جهت گیری های راهبردی خود را برای تدوین برنامه های محوری شناسایی و با آنها آشنا کنند. دانشگاه.” این مناطق باید در درازمدت مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ایجاد مکانیزم بزرگ برای اساتید شرکت های تحقیقاتی از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه است.

دکتر غفاریان گفت: در حوزه پژوهش چهار هدف اصلی داریم که اولین هدف جلب توجه به نتایج تحقیقات از قبیل مقاله و کتاب است. در این راستا قصد داریم به کیفیت نتایج پژوهش توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: هدف دوم جلب توجه به تاثیر فرآیندهای علمی و افزایش حجم کمک هزینه های جامع اساتید است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف سوم هدایت دانشجویان در توسعه فناوری است. در این بخش سعی بر این است که ساختار مناسب دانشجویان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ساختار مناسب ارائه شود.

دکتر غفاریان تاکید کرد: هدف چهارم ایجاد چارچوب قانونی برای تشویق پژوهش های همگرا به منظور توسعه پژوهش های میان رشته ای است.

وی در خصوص برنامه های دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت گفت: در نظر داریم با ایجاد بستر لازم، تمامی دانشکده ها را به نحو شایسته در پروژه های فناوری مشارکت دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: توجه ویژه به ثبت مالکیت معنوی بر اساس نتایج تحقیقات اساتید و دانشجویان است و حمایت های قانونی و مشاوره در این زمینه از دیگر برنامه هاست.

دکتر غفاریان گفت: باید بستری را فراهم کنیم تا فرصت های آموزشی برای اساتید این صنعت ایجاد شود تا ارتباط متمرکز با صنعت برقرار شود.

وی افزود: آموزش ضمن خدمت دانشجویان از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه است که در نظر داریم با ورود هدفمند دانشجویان به پروژه های فناورانه و ارائه آموزش های لازم به آن دست یابیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: موضوع کنترل پروژه های تحقیقاتی یکی از اولویت هاست و برای رسیدن به این هدف لازم است به مرکز مدیریت پروژه توجه ویژه شود.

دکتر غفاریان تصریح کرد: توسعه زیرساخت های لازم برای ایجاد گروه های فناوری و شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه، حمایت مادی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در قالب تسهیلات رایگان و ارزان قیمت. ، توسعه مراکز فناوری در دانشکده ها. یکی دیگر از برنامه های فناورانه دانشگاه، تمرکز بر تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشگاه با در نظر گرفتن نیازهای جامعه است.

وی به نقل از دانشگاه امیرکبیر گفت: همچنین در نظر داریم آزمایشگاه های موجود دانشگاه را تجهیز کنیم و استانداردها و مجوزهای لازم مورد نیاز صنعت را برای این آزمایشگاه ها اخذ کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی و پیشرفته این دانشگاه نیز از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه است.

در این مراسم با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه از 37 نفر از دانشمندان برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید