چین به شدت با استقرار سامانه های موشکی آمریکا در آسیا و اقیانوسیه مخالف است



وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چین بارها موضع خود را در مورد موشک‌های کوتاه‌برد و همچنین در مورد استقرار موشک‌های کوتاه‌برد آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا به هر نحوی بیان کرده است. روز سه شنبه از خبرگزاری روسی اسپوتنیک شدت برعکس است.

در 17 دسامبر، وزارت خارجه روسیه از پیش نویس توافقنامه بین روسیه و ایالات متحده و ناتو در مورد تضمین های امنیتی رونمایی کرد. این اسناد قبلاً به واشنگتن و متحدانش تحویل داده شده است.

یکی از مفاد این قراردادها بیان می کند که ناتو تضمین هایی را برای توسعه نیافتگی (منطقه ناتو) در خاک اوکراین ارائه می دهد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که آماده گفتگو در مورد ثبات استراتژیک است و از پیشنهادات روسیه به ایالات متحده در مورد تضمین های امنیتی استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: پکن آماده است تا در بحث های عمیق در مورد طیف گسترده ای از موضوعات ثبات استراتژیک تحت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و کنفرانس ژنو در مورد خلع سلاح هسته ای شرکت کند تا در حفظ جهان نقش ایفا کند. صلح و امنیت.”

این وزارتخانه گفت که چین به وضوح موضع خود را اعلام کرده است.

چین همچنین به درخواست روسیه برای تضمین از سوی آمریکا و ناتو اشاره کرد و گفت: پکن معتقد است در شرایط کنونی، پیشنهادات روسیه با معیارهای اساسی روابط بین‌الملل مطابقت دارد و اعتماد بین کشورها را تقویت می‌کند. (این اقدامات احتیاطی) خطر درگیری را کاهش می دهد و از ثبات استراتژیک منطقه ای و جهانی محافظت و محافظت می کند.

در 17 دسامبر، وزارت خارجه روسیه از پیش نویس توافقنامه بین مسکو، واشنگتن و ناتو در مورد تضمین های امنیتی رونمایی کرد. این اسناد به دست ایالات متحده و متحدانش رسید. یک نکته در این سند ناتو را از استقرار نیروها در اوکراین منع می کند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است که اگر ایالات متحده و ناتو به درخواست مسکو برای تضمین امنیتی پاسخ ندهند، مناقشه جدیدی ایجاد خواهد شد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که اگر ناتو و ایالات متحده به درخواست روسیه برای تضمین امنیتی پاسخ ندهند، ممکن است به رویارویی جدیدی منجر شود.
ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به گفتگو با کارشناسان ادامه خواهد داد. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که ریابکوف در هر لحظه آماده است تا برای مذاکره با واشنگتن به یک کشور بی طرف برود. پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره اقدامات مسکو برای مذاکره با آمریکا صحبت کرده بود.
ریابکوف اخیراً گفت که ناتوانی ناتو و ایالات متحده در برآوردن الزامات امنیتی مسکو می تواند رویارویی جدیدی را ایجاد کند. ریابکوف گفت: «یکی از نگرانی‌های اصلی مسکو این است که سامانه‌های تسلیحاتی که قبلاً توسط معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) ممنوع شده بودند، ممکن است به زودی به پیشنهاد شرکای ناتو در اروپا ظاهر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید